„Szkoła nie jest przystankiem, jest drogą, która otwiera się na coraz nowe horyzonty do zdobycia”
Celestyn Freinet
Szkoła Podstawowa Nr 10
im. Grzegorza Piramowicza to przyjemne i spokojne miejsce do nauki i zabawy. Zapewniamy
wszechstronny rozwój
osobowy uczniów. W naszych działaniach dydaktyczno-wychowawczych rodzice pełnią role wspierającą i współtworzącą. Uczymy
szacunku dla wspólnego dobra
oraz przygotowujemy do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie poprzez przekazywanie dziedzictwa kulturowego.
Kształtujemy postawy patriotyczne
naszych uczniów. W naszej pracy zawracamy szczególną uwagę na rozwijanie tożsamości regionalnej przez co ugruntowujemy tożsamość narodową.
Misja szkoły
Naszym celem jest
wychowanie ucznia radzącego sobie w różnych sytuacjach, mającego prawidłowy stosunek do ludzi starszych i rówieśników, kulturalnego,
wykazującego się empatią, takiego, który
dąży do rozwoju swojej osobowości, jest patriotą, potrafi krytycznie odnosić się do zmian zachodzących
w otaczającej
go rzeczywistości i cechuje się świadomością zagrożeń środowiska naturalnego.
Cele i zadania szkoły
- umożliwia uczniom podtrzymywanie poczucia tożsamości religijnej i wartości
humanistycznych
- udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej w oparciu o obowiązujące przepisy
- może udzielić pomocy materialnej uczniom z rodzin mających trudne warunki socjalne
- zapewnia funkcjonowanie gabinetu pomocy medycznej
- organizuje opiekę nad uczniami niepełnosprawnymi uczęszczającymi do szkoły
- stwarza warunki do rozwijania zainteresowań uczniów, organizując zajęcia
pozalekcyjne
- umożliwia realizowanie indywidualnego programu lub toku nauczania oraz
ukończenie szkoły w skróconym czasie zgodnie z obowiązującymi przepisami
„Międzykulturowość w Dziesiątce”
Nasza szkoła to placówka, do której uczęszczają także dzieci innych, poza polską, narodowości. Realizacja długoterminowego (kilkuletniego) projektu
edukacyjnego ma przybliżyć uczniom kulturę, sztukę, religijność i zwyczaje innych krajów, z których pochodzą ich koledzy, a także służyć
kształtowaniu
właściwych postaw społecznych i obywatelskiego zaangażowania u dzieci.
Metoda projektu umożliwia wyzwalanie aktywności uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych (w zakresie dostosowanym do ich zdolności poznawczych)
oraz skłania do poszukiwania informacji w rozmaitych źródłach.